Thursday, July 14, 2011

8 JULAI 2011

wahhh..dah lama xupdate ni
actually ade bnda best yg aku nak share
tapi aritu xsempat
arini baru ada kesempatan hehe
ada apa ngan 8 july???

hepi sgt aritu..
nak taw nape?
nabil bawak g huneymoon hehe
best tak terkata..waaa..nak lagi
abg..jom p lagi..tapi nak p tempat lain pulak hehe

ok mula2..nabil datang ambil aku kat perlis
then memulakan perjalanan..destinasi pertama "SERI PERIGI"
macam best kan??hehe ..mmg best pun..
try la p..nama jer perigi..tapi air terjun sebenarnya hehe
tempat ni kat yan..
punya la byk tenpat nak p kat yan..tu pun jalan tak habis..
orang sentiasa ada..yela..tempat mandi,.cun lah tempat tu..
nak tengok??tgk bawah..hehe

ha cmne??best kan..mmg best..tempat ni sejuk jer..dikelilingi hutan semata2..=)
then kami memulakan perjalanan..
area yan jugak..bajet cam jauh jer kan haha..
xjauh pun..keluar simpang ni,,masuk simpang lain plk..jln byk..
semua area2 situ jer..
pastu kami p titi hayun
agak2 tempat apa??
first aku dengaq nabil kata nak p titi hayun
aku ingat kot kena jalan kat titi
yg mcm masuk kat tv tu
yg jambatan besi tu
rupanya......

haha..air terjun jugak..
bengong kan..nama titi hayun..
aku ingat naik titi pastu boleh ayun2 mcm naik buaian 
rupanya air terjun hehe..
pape pun tempat ni best jugak..tapi tempat first aku p tu lagi best hehe..=)
then kami teruskan lagi perjalanan..
kami p batu hampar..kat yan jugak
agak2 tempat ape?
aku ingat kot tepi pantai
yela..nama pun batu
tapi masa dlm perjalanan jalan tu naik menuju bukit..
aku pun pelik..xkan nk p pantai jln naik atas bukit haha
rupanya air terjun jugak.mmg banyak air terjun kat sini..
tapi tak turun mandi pun..org ramai..pastu baju salin xbwak..
tengok je la hehe

camne??best kan..mmg cantek tempat ni..tapi org lagi ramai..dasyat giler
sekali bas uitm pun ada hehe..
then kami keluar..g jalan2 kat pantai murni
tak de ape pun kat sini..lebih kurang pantai kuala perlis jer
tapi pantai murni cantek lg..ada tempat lepak tepi pantai..dgn pokok rhu..mcm kat penang je hehe
nak tgk??yg ni aku copy paste dr internet,,malas nak keluar dari kereta..
camne??ok x??
ok la..boleh tahankan..best la jugakk..tapi kami p dlm 2 3 ptg dah time tu
org xberapa nak ada lg
then kami teruskan perjalanan p gunung jerai
tak plan pun..ngan bwak kereta tiba2 nabil masuk simpang gunung jerai hehe..
byk sungguh ngn surprise nye
best jugak..ya allah..tinggi giler..smua sekali 12 batu nak sampai ke puncak
jalan xpayah cakap la
tapi kami cuma naik 10 batu je..tinggi sangat..
habis minyak semata2 nak naik ke puncak..jd kami pun patah balik..
masa naik aku tak pening
masa turun baru rasa nak muntah haha
lawak kan,.nasib baik ada beli coklat perisa oren..
kurang la sikit.,.tapi still rasa xsedap badan..
jadi nabil behentikan kereta rehat jap kat tempat rehat kat situ..
aku dah ok sikit then terus turun dari gunung jerai tu haha..
kesian nabil...=)


then, kami p sungai petani plk..buat ape lagi
shoping la
dah letih asyik duk dalam kereta punya lama..
tambah2 masa nak gunung jerai tu haha
kami p tesco extra baru bukak kat SP..
best la jugak..sampai sakit kaki aku berjalan..hehe..
pape pun best sgt..
dah petang..jadi kami pun mula la beransur balik slow2 haha..
balik tu singgah tasik darulaman kat jitra..
Ya Allah..punya la ramai petang2
segan aku dibuatnya..



hmm..letih dah..nabil pun antar aku balik..
sampai rumah dlm pukul 7.30 mlm..
tiba2 nabil call tnya psar mlm arau kat mna
pastu aku merajuk la..tadi lalu xmau singgah..hehe
pastu die antarkan sate,murtabak ngan buah manggis kat rumah aku
punya la syg nya dia kat aku,,
sape xsayang bini kan hehe..

luv u lah abg
thanx bwk syg p jln2.
pas ni kita  tempat lain plk ey
"MANIS MANIS BUAH MANGGIS..MANIS LAGI CINTA KITA"
SYG ABG SGT2..=)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.