Saturday, October 29, 2011

bermulanya perjalanan hidup sendirian..........

assalamualaikum..
dah lama aku takupdate blog ni..
kali ni aku datang dengan airmata kesedihan
kenapa?
kenapa perlu sedih
aku patutnya gembira
sebab dalam usia muda camni dia dah dipanggil menjadi tetamu Allah ke tanah suci
mekah al-mukarramah menunaikan haji..
bukan senang nak pergi
orang lain kumpul duit bertahun-tahun tapi masih tak dapat pergi
bertuahnya dia..aku pun turut gembira..

fardhu haji
44 hari tempoh untuk mengerjakannya...
setelah lama menghitung hari..
hari ini 29/10 pukul 2 pagi flight MAS Airlines..
nabil akan naik n terus ke tanah suci..
Ya Allah...beratnya hati aku membiarkan dia pergi..
hidup aku mula berasa kekosongan...

pada 29/10 jam 12.45tgh mlm, aku sempat call dia..
dia tengah bersiap2 nak ke KLIA..
dapat dengar suara dia buat kali terakhir..
secara tak sengaja aku menangis..
aku cuba tahan..
aku tak nak dia tahu aku menangis,,

sms:
aku: abg..syg nak nangis..
nabil:jgn cmnie syg..kalau ayg ngs abg pun nak ngs jugak la..
aku: abg janji jaga diri baik2..jgn lupakan syg taw..syg janji jaga diri baik2 kat sini..
nabil: abg janji syg..jaga diri baik2 taw..luv u so much!

last da dapat sms tu,,
lepas ni tak de dah la..
nabil balik malaysia 12/12/11
skrg 29/10/11
panjangnya tempoh yang aku kena lalui seorang diri..
aku tabahkan hati
tu semua untuk kebaikan dia jugak..
dia bukan pergi seronok 
dia pergi beribadah mengadap yang maha Esa,,
semoga ibadahnya diterima..
aminn..

aku kat sini kena teruskan life mcm biasa
sedih camne pun kena tabah jugak
semoga masa berlalu dengan pantas..

khas untuk yg tersayang:
abg,,sejauh mana pun abg pergi..walaupn dipisahkan lautan dan negeri..sayang tetap disini tunggu abg pulang..ayang setia tunggu abg kat sini..ayang janji jaga diri baik-baik.abg pun kena jaga diri baik-baik jugak.syg xmintak pape pun dari abg..sy cuma mintak abg selamat pergi dan selamat kembali..jika abg merindui syg, abg tgk la ke langit..sebab tiap2 malam syg akan tgk langit sampai abg pulang..selamat menjalani ibadah haji..luv u abg..=(
salam sayang..

p/s: jika semua orang tahu peritnya perpisahan sementara mesti ramai orang akan lebih menghargai pasangannya..semoga dia yg terbaik untukku..amin..=)
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.